Els autònoms treuen el cap

Les novetats en la legislació dels treballadors per compte propi faciliten, amb matisos, un perfil que mostra una clara tendència a l’alça

A partir d’aquest juliol la quota bàsica del règim d’autònoms puja vuit euros fins als 275 mensuals. Un augment que obligarà els treballadors per compte propi a rascar-se una mica més la butxaca al cap de l’any en gairebé 100 euros. Malgrat tot, les principals associacions d’aquests treballadors celebren amb contenció les novetats en la Llei de Reformes Urgents del Treball Autònom aprovades gràcies a l’acord del Partit Popular, Ciutadans, el PNB i el PDeCAT. A manca del tràmit al Senat, la llei ja contempla mesures com l’ampliació de la tarifa plana de 50 euros dels sis primers mesos a un any o la possibilitat de compatibilitzar l’activitat amb la pensió de jubilació.

“Estem contents”, reconeix a VIA Empresa el secretari general de Pimec, Antoni Cañete. “La situació dels autònoms és tan precària respecte el règim general que encara hi ha molts camps on avançar”, reflexiona. Tot i així, celebra que s’hagin aprovat “reivindicacions històriques amb transcendència per a les persones, les empreses i l’economia”. Al seu torn, la presidenta de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya, Sandra Zapatero, assegura que “la valoració general és positiva perquè millora l’existent, però no deixa de ser insuficient”.

LLEGIR TOTA LA NOTÍCIA