Comunicació

4a. EDICIÓ DE LA JORNADA SOBRE ECONOMIA INDUSTRIAL 17’

“Transferència de tecnologia i innovació Claus per l’industria 4.0”

El proper dimecres 7 de juny la Fundació per la Indústria celebra la 4a. jornada primaveral sobre indústria. Aquest 2017 amb el títol “Transferència de tecnologia i innovació Claus per l’industria 4.0”. La jornada tindrà lloc a la seu de la fundació del carrer Sant Quirze 30 de Sabadell.

Aquesta edició tanca el cicle de les quatre jornades anteriors posant el focus sobre l’objectiu de les empreses, que és dissenyar fabricar i vendre productes d’alt valor.

Els models productius, els hàbits de consum i les formes de comunicació s’assemblen poc als previstos al canvi de cicle. Ningú negarà la modificació de la nostra vida diària induïda per aquests canvis. Els seus motors són diversos, però entre ells sobresurt l’onada de innovacions articulada a través de les actuals tecnologies digitals i la consolidació arreu de la Indústria 4.0.

A la Jornada d’Economia Industrial del 2016, (tot assumint que els processos d’innovació i d’internacionalització es veuen afectats per la dimensió de les empreses) es va constatar amb força que el model de transferència que tenim a Catalunya dificulta la competitivitat de les seves empreses, moltes d’elles PIMES.

Arran d’aquestes conclusions, la Fundació va decidir encarregar un estudi o anàlisi sobre la qüestió a Catalunya ,a la Sra. Elena Canetti i al Sr. Eric Suñol, amb el nom“Transferencia Tecnológica: de la ciencia a la competitividad industrial”. Un estudi fonamentat en escoltar el conjunt d’agents involucrats en la recerca científica, la transferència de coneixement i tecnologia, i la innovació.

Com observaran en la lectura del document, llibre, l’anàlisi o diagnosi sobre els problemes del model de transferència són coneguts i coincidents, i la divergència rau en com solucionar-ho. Una divergència enriquidora que ben segur pot ajudar a identificar i proposar polítiques i actuacions per fer possible que el model de transferència assoleixi l’eficiència i eficàcia que el país requereix.

La jornada, enquadrada en el llibre,  serà inaugurada pel Conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget i l’alcalde de Sabadell, Juli Fernández.

Les taules de debat estaran composades pels acadèmics el, Dr. Francesc Solé Parellada i el  Dr. Albert Bravo de l’UPC. També participaran en aquestes jornades els industrials, Sr. Xavier López, director general d’Eurecat, Sr. Javier Marcipar, director general de CIMNE Tecnologia S.A, Sra. Gemma Torruella, responsable del programa de transferència Caixa Impulse, Sr. Edouard Rozan, director general de Onboard Ventures (Ficosa), Sr. José María Roger, CEO Nice Fruit, Sr. Jordi Serrat, director de tecnologia de Telstar.

Data: dimecres 7 de juny

Hora:9h

Lloc: Seu Gremi de Fabricants de Sabadell.  Adreça: Carrer Sant Quirze 30 Sabadell

Contacte: Ares Riu 646853295