Comunicació

3a. EDICIÓ DE LA JORNADA SOBRE ECONOMIA INDUSTRIAL 16’

“La manufactura 4.0, una oportunitat per Catalunya

El proper dimarts 17 de maig la Fundació per la Indústria celebra la 3a. jornada primaveral sobre indústria. Aquesta del 2016 amb el títol “La manufactura 4.0, una oportunitat per Catalunya”. La jornada tindrà lloc a la seu de la fundació del carrer Sant Quirze 30 de Sabadell.

“La 4a. Revolució industrial” sorgida de la simbiosis entre els mètodes de producció i les tecnologies de la informació i la comunicació,  dóna llum a la Indústria 4.0, la qual ha possibilitat  incrementar el valor afegit industrial, millorar  l’ocupació qualificada; millorar la competitivitat i impulsar el progrés social i un desenvolupament sostenible. Catalunya ha d’aprofitar les oportunitats i assumir els reptes, com més aviat millor.

A la jornada, conjuntament amb 14 ponents, intervindran el President de la Generalitat, Sr. Carles Puigdemont,  el conseller d’Empresa i Coneixement, Sr. Jordi Baiget, la presidenta de Diputació, Sra. Mercè Conesa, i l’alcalde de Sabadell Sr. Juli Fernàndez.

La jornada s’iniciarà amb les intervencions del conseller d’Empresa i Coneixement, Sr. Jordi Baiget, enquadrant la  Indústria en el context del sistema productiu Català; el president de la Fundació, Sr. Josep Bombardó amb una conferència sobre “la manufactura 4.0” i l’alcalde de Sabadell, Sr. Juli Fernàndez qui tractarà sobre la indústria i la re-industrialització.

L’acte constarà de 3 taules rodones de debat: Catalunya està preparada per abordar la 4ª revolució industrial?, Hi ha oportunitats de reequilibrar el territori, moure productes o persones?, Quina és la política industrial requerida per la manufactura 4.0? . Les taules seran moderades pels membres del Consell Assessor de la Fundació per la Indústria el Sr. Alexandre Blasi, el Sr. Lluis Recoder i el Sr. Miquel Puig.

La jornada comptarà, també, amb la Conferència: “Manufactura 4.0 aportacions i oportunitats”, impartida pel professor de la Universitat de Göteborg, Sr. Víctor Lapuente, Dr. en Ciències Polítiques per la Universitat d’Oxford. El torn de preguntes posterior a la conferencia serà moderat pel Sr. Guillem Lopez-Casasnovas  membre del Consell Assessor de la Fundació .

La jornada es clourà, a les 18:45h,  amb una síntesis de les conclusions de les diverses taules i intervencions, a càrrec del Sr. Antoni Garrell, vice-president de la Fundació per la Industria, i la intervenció de la Presidenta de la Diputació de Barcelona Sra. Mercè Conesa