Comunicació

Catalunya té els ingredients per ser una potència industrial

La Fundació per la Indústria es reuneix amb  l’empresariat del Bages

La Fundació per la Indústria  continua les seves trobades  amb empresaris  de diverses ciutats de Catalunya per conèixer les inquietuds i problemàtiques que afronta l’economia productiva en general i  la indústria catalana en particular.

En aquesta ocasió l’acte ha estat organitzat conjuntament amb  Mútua Intercomarcal.

La trobada, que ha estat presidida per Alexandre Blasi, president de Mútua Intercomarcal,  i per Josep Bombardó, president de la Fundació ha tingut lloc al restaurant del teatre  Kursaal de Manresa amb l’assistència de Valentí Junyent , alcalde de Manresa ; una vintena d’empresaris bagesans i representants de patronals de la comarca, membres de Mútua Intercomarcal , els  membres  del Conseller Assessor de la Fundació i directius de la societat de prevenció  Prevint.

Per a Alexandre Blasi és necessari que els empresaris  cooperin  per potenciar les sinergies entre els diversos agents. Ha afirmat que “Cal diferenciar entre el saber (que es pot aprendre a les escoles de negoci) i el saber fer dels empresaris i del negoci que s’aprèn en el lloc de treball. Per això també són importants trobades com aquesta i la unió de diversos agents com la Mútua Intercomarcal, la Fundació per la Indústria i associacions i empresaris per estar units pel saber fer”.

En paraules del President de la Fundació per la Industria en  Josep Bombardó “Catalunya pot ser una potència industrial i tenim els ingredients per fer-ho”. El president de la Fundació ha concretat els objectius de la institució que passen per la reindustrialització del país, la creació d’ocupació, el progrés social i el reequilibri del territori. Els ingredients per aconseguir-ho ja hi són: infraestructures viàries, centres d’excel·lència, coneixement. Cal treballar, però, per  l’optimització de les infraestructures digitals i progressar cap un model productiu centrat en la manufactura avançada amb l’ús de les noves tecnologies, el trebal qualificat i de qualitat i la interconnexió entre les empreses i els centres d’excel·lència.

En el dinar també ha intervingut en Miquel Puig, membre del Consell Assessor de la Fundació  que tot explicitant que la creació de bons llocs de treball passa per la indústria, ha presentat al  Dr. Jaume Garcia, catedràtic d’economia aplicada de la Universitat Pompeu Fabra, que ha presentat el darrer llibre publicat per la Fundació “Els efectes d’arrossegament i de suport de les branques d’activitat de l’economia catalana”.  L’acte ha estat clausurat per l’Alcalde de Manresa, Valentí Junyent, que ha constatat la vocació industrial decidida de Manresa i el Bages i  l’aposta de l’ajuntament de la ciutat per a la indústria., i ha agraït a la Fundació per la Industria la seva tasca en favor de la Industria i del territori.

RECULL DE PREMSA DE LA JORNADA

Regió 7 Fundació per la Indústria de Sabadell es presenta als empresaris de Manresa

noticia-fundació