Comunicació

Presentació llibres Dr.Miquel Puig i Dr.Guillem López Casasnovas

“Un bon país no és un país low cost”. Miquel Puig i Raposo “El bienestar desigual”. Guillem López Casasnovas

La Fundació per la Indústria, va presentar ahir a la seu del Gremi de Fabricants de Sabadell, els darrers llibres publicats pels prestigiosos economistes Guillem López Casasnovas i Miquel Puig i Raposo. L’economista Miquel Puig, autor del llibre “Un bon país no és un país low cost”, va explicar quines són els característiques d’un país decent i quins són els paràmetres per mesurar aquesta decència. Va presentar dades comparatives del nostre país en relació amb altres països com els occidentals o EUA i va explicar quins són els models econòmics dels països amb un nivell de decència més

elevat. També va parlar de la importància de la productivitat, els salaris dignes, la igualtat social, les pensions i com mantenir l’estat del benestar. Guillem López Casasnovas, va presentar el llibre “El bienestar desigual”. En aquesta obra López Casasnovas analitza la situació real del “benestar” al país així com la percepció que en tenen els ciutadans, on es fa palès la diferència entre allò que s’ha aconseguit i que situa a Espanya amb nota en alguns dels rànquings internacionals i les demandes i insatisfacció de la ciutadania. L’autor posa en valor el que s’ha assolit fins ara i presenta algunes millores que caldria incorporar: millora en la gestió, tecnologia versus burocràcia, el model d’intervenció política, o la responsabilitat individual. Després de la presentació el públic assistent va intervenir amb preguntes i reflexions sobre el contingut dels temes dels llibres. Informació dels llibres i els seus autors:

“El bienestar desigual”. (Ediciones Península). Guillem López Casasnovas

“Un bon país no és un país low cost” (Edicions62). Miquel Puig i Raposo

RECULL DE PREMSA

Diari de Sabadell

Diari se Sabadell paper

• “Un bon País és el que paga salaris decents”

El Diari del Vallès

• “Què és un bon país?el que paga salaris decents?”

isabadellisabadell