Notícies

Sala-i-Martin: “Donar la setmanada per no fer res és entrenar els fills per a l’atur”

“En una trobada amb Andreu Buenafuente, l’economista detecta errors: ni la innovació és només tecnològica, ni l’educació s’ha adaptat als canvis”

El punt de vista de Xavier Sala-i-Martin no deixa mai indiferent, i aquest dilluns al vespre no ha estat una excepció. Els focus l’han assenyalat al costat de l’humoristaAndreu Buenafuente a l’escenari de la sala Barts de Barcelona en motiu de la conferència Què has fet de nou avui?. I el prestigiós economista català ha fet moltescoses noves, o almenys així ho ha desgranat als espectadors.

La xerrada ha traçat un camí pels diferents prismes de la innovació. L’economista ha començat concedint-se uns minuts per parlar de futbol, món ben conegut per l’exdirectiu del Barça i que ha fet servit per exemplificar la innovació associada a altriomf. El seu cas d’èxit particular, el de Pep Guardiola, de qui ha descrit una marcada filosofia associada a la innovació, no a l’hora d’inventar coses noves, sinó més aviat per saber ser flexible i aglutinar el millor del que ja està fet.

Evolució, més que no pas revolució
Sala-i-Martin ha repassat altres noms de gran popularitat mundial per insistir en la mateixa idea: StarbucksFacebookZara o Ikea no han protagonitzat cap revolució, el que han fet és innovar i evolucionar productes ja presents. El cafè, la xarxa, la roba i els mobles ja existien, l’èxit els ha arribat després de saber-ne incorporar valor afegit.

LLEGIR TOTA NOTICIA VIA EMPRESA