Publicacions

La indústria: garantia de progrés

Publicació de la Fundació per la Indústria. Any 2012

Catalunya, país de llarga tradició industrial, amb un teixit important de Pime’s i grans empreses – autòctones i multinacionals -, ha vist com aquest teixit s’ha anat esclarissant els darrers anys per un fort procés de deslocalitzacions i tancament, fruit d’un entorn econòmic trasbalsat que ha generat grans incerteses de futur.

La lluita acarnissada contra l’atur no pot ignorar el paper del sector industrial com a generador d’ocupació, sigui a través de les grans empreses o de les Pime’s. Una de les apostes de Catalunya ha de ser la reindustrialització, és a dir que les empreses que hagin marxat tornin al nostre país.

No podem obviar la importància de les exportacions a Catalunya. La indústria catalana representa un 80% del total exportat, significant  que, les exportacions poden ser una sortida de l’actual crisi econòmica.

Descarregar publicació